Responzivní weby budou upřednostněny ve výsledcích vyhledávání
Druhá polovina dubna přinesla zásadní změnu v řazení výsledků vyhledávání v mobilních zařízeních. Google přišel s novým algoritmem, který nepotěší majitele neresponzivních webů, tedy těch, které nejsou přizpůsobeny mobilním zařízením.
Je váš web přizpůsoben mobilním zařízením?
Změna algoritmu vyhledávání je pozitivní zprávou pro weby, které jsou responzivní, tedy jsou přizpůsobeny mobilním zařízením, ty budou ve výsledcích vyhledávání v mobilních zařízeních upřednostněny oproti těm neresponzivním. Na mobilních zařízeních budou tedy výsledky oproti desktopu výrazně jiné. Změna algoritmu byla spuštěna konkrétně 21. dubna a dotkne se více jak 40 % výsledků vyhledávání. Pokud máte své weby registrované v nástroji Google Webmaster Tools, tak jste pravděpodobně již obdrželi varování, že váš web není přizpůsobený mobilním zařízením. Pokud ne, ověřte si, zda je váš web přizpůsobený mobilním zařízením a vyhovuje požadavkům Google, pomocí Mobile Friendly Test.
Proč došlo ke změně algoritmu?
Budoucnost internetu je v mobilních zařízeních a to si myslí i Google. V minulém roce Facebook získal na tržbách více než 60 % z mobilních reklam, přístupy z mobilů a tabletů stále rostou. Pokud se Google snaží ukazovat uživatelům nejrelevantnější výsledky pro hledané výrazy, je zcela logické, že hodnotí také celkový dojem z daných webů. A to weby nepřizpůsobené mobilním zařízení, které byly i na prvních místech ve vyhledávání nemohly uživatelům nabídnout.