Platforma „Vlastní vyhledávání“ nabízí nové vyhledávací funkce pro webové stránky i aplikace. Vlastní vyhledávání Google je ode dneška dostupné i pro české provozovatele webových stránek.
Uživatelům z řad menších firem a organizací nabízí jednoduchý a cenově nenáročný způsob, jak své webové stránky obohatit o funkce vyhledávání Google. Místo vývoje vlastního řešení stačí k pořízení vyhledávače na firemní nebo školní webové stránky tři prosté kroky a necelých deset minut. Pak už mohou zákazníci a návštěvníci klientských stránek využívat veškerého komfortu, který nabízí vyhledávací technologie vyvinutá společností Google.
Vyhledávání je jednou z nejčastějších aktivit uživatelů Internetu a je tedy v zájmu všech majitelů webových stránek, aby také u nich bylo možné vyhledávat, a to rychle a spolehlivě. Google nabízí řešení, platforma Vlastní vyhledávání Google je k dispozici zdarma (zobrazují se v ní reklamy), placená verze (Business Edition Vlastního vyhledávání) je pak určena pro organizace, které vyžadují možnosti úprav a také uživatelskou podporu.
„Milióny organizací mají internetové stránky, ale nenabízejí svým uživatelům možnost vyhledávání,“ říká Taťána le Moigne, která vede české zastoupení Googlu. „Přitom často investují nemalé prostředky do inzerce ve vyhledávačích a do optimalizace pro vyhledávače, ale když se potenciální zákazník na jejich stránky konečně dostane, už nemá žádnou možnost najít, co potřebuje. Společnost Google pracuje na dalším zjednodušování vyhledávání a zpřístupňování této služby po celém světě.“
Pro nastavení platformy Google Vlastní vyhledávání stačí následující tři kroky:
- Určit stránky, které mají být prohledávány
- Přidat vyhledávací políčko, upravit jeho vzhled (přidat logo a přizpůsobit vzhled políčka designu stránky)
- Doupravit výsledky vyhledávání s ohledem na obsah stránky (například přidat kategorie).
Vlastní vyhledávání Google uživatelům umožňuje integrovat vyhledávání i do osobních nebo lokálních webových stránek a blogů. Vývojáři mohou využít dokumentaci v češtině a API Vlastního vyhledávání ke kontextovému vyhledávání v aplikacích.
Vlastní vyhledávání Google i placená Business Edition nabízejí:
- Relevantní výsledky vyhledávání a odpověď za méně než jednu vteřinu – výsledky i čas srovnatelné se standardem vyhledávání na Google.cz.
- Vyhledávání je hostováno společností Google, takže se uživatel nemusí zatěžovat instalací a údržbou vlastní technologie.
- Dále nabízejí sílu a spolehlivost infrastruktury Google,
- možnost snadného nastavení a online práci s výsledky,
- nástroje pro reportování, které poskytnou uživateli informace o chování návštěvníků.
Business Edition Vlastního vyhledávání nabízí navíc:
- Možnost kompletního přizpůsobení výsledků vyhledávání přes XML API.
- Možnost emailové a telefonické podpory prostřednictvím Google Enterprise Group.
- Možnost nezobrazovat reklamy.
Placená verze platformy je nabízena za poplatek od 100 dolarů ročně (zhruba 1800 Kč za vyhledávání až v 5 000 stránkách) do 2250 dolarů za rok (zhruba 40 000 Kč ročně při vyhledávání ve 300 000 stránkách).
Placenou edici platformy Vlastní vyhledávání Google využívá na své webové prezentaci například britský parlament (http://www.parliament.uk/). Uživatelé jeho stránek mají možnost vyhledávat ve více než devíti milionech dokumentů. Zákazníci stále častěji žádají efektivní vyhledávací řešení a Google nabízí rychlou a robustní platformu, navíc velice snadno implementovatelnou. Zavádění vyhledávání Google na stránky britského parlamentu probíhalo v úzké spolupráci se společností The Stationery Office, která zajišťuje pro britský parlament elektronickou publikaci materiálů.