Čárové kódy jsou nedocenitelným pomocníkem v každé větší firmě. Snižují náklady, uspoří čas a dělají ve všem pořádek. V poslední době se s nimi stále více setkávají také lidé v běžném životě. Vždyť i QR kód se řadí mezi čárové kódy.
Čárové kódy především minimalizují možnost lidské chyby. Při ručním zadávání nějakého kódu nebo označení se často udělá chyba, stroj je přesnější. Zaměstnanci jen projdou pár minut dlouhým školením, při kterém jsou seznámeni s tím, jak kódy načítat.
Implementace je levná
Když se firma rozhodne přejít na čárové kódy, stačí jí koupit tiskárnu, lepicí štítky, čtečku a software. Počáteční investice není vysoká a každý tisk čárového kódu pak vyjde na pár haléřů.
S implementací čárových kódů je lepší obrátit se na nějakou firmu, která dodá kompletní vybavení. Společnost AmiPlus vaši společnost vybaví vhodnými čtečkami a softwarem. Existují čtečky s wi-fi, jiné se hodí do prodejny a do prašného a špinavého skladu. Pochopitelně záleží i na kódu, který používáte – 1D (standardní EAN, SSCC, Code 39 a Code 128) nebo 2D (například QR kód). S tím si nemusíte lámat hlavu, zaměstnanci AmiPlus vám vysvětlí, jaký je mezi nimi rozdíl a co by se hodilo pro vaše potřeby.
Základní výhody čárových kódů
- Lze si vybrat kód podle potřeb vaší firmy. Záleží na tom, zda chcete kódovat pouze čísla, nebo i písmenka apod.
- Můžete je umístit na jakýkoliv povrch si vymyslíte. Vytisknete čárový kód na štítek a ten nalepíte kamkoliv.
- Čtečka se splete (nepřečte kód) v průměru jednou z tisíce snímání. Člověk udělá v tisíci stisknutích kláves deset chyb.
- Poskytují rychlé informace. Když přijde zákazník, jen načtete kód a okamžitě víte, kolik dané zboží stojí.
- Inventura je pak mnohem rychlejší.
Čárový kód se poprvé objevil v roce 1974 na obalu žvýkaček Wrigley’s. Rozšířil se do celého světa a šířit se bude dál. Jen se podívejte na zmiňované QR kódy. Dnes je umí přečíst každý chytrý telefon. Je to snadná forma uchovávání informací a pro omylného člověka jednoduchý způsob, jak se vyvarovat chyb při značení zboží.