Za důvěryhodný zdroj informací považují čeští novináři sociální sítě, nejčastěji pro pracovní účely používají Facebook. Vyplývá to z průzkumu, o jehož výsledcích v pondělí informovala analytická společnost My.cz.
Facebook podle firmy pro pracovní účely používá 46 procent českých novinářů. Druhou nejvyužívanější sítí je YouTube se 17 procenty, Twitter s 12 a LindeIn s devíti procenty, říká průzkum. Pouze osm procent novinářů aktivních na sociálních sítích je nikdy nevyužívá k pracovním účelům. Průzkumu, který se uskutečnil v lednu letošního roku, se zúčastnilo 160 novinářů.
„I když primárním zdrojem informací zůstávají tiskové zprávy či vyjádření konkrétní osoby, sociální sítě mezi novináři stále nabývají na síle. Jako hlavní zdroj informací je v tuto chvíli preferují sice jen 4 % dotázaných, necelá třetina českých novinářů ale využívá tyto zdroje několikrát denně,“ uvedl konzultant My.cz Eduard Piňos.
V míře využití sociálních sítí čeští novináři zaostávají za svými zahraničními kolegy. Například novináři v USA využívají Facebook jako primární informační zdroj v sedmi případech z deseti.
„Sociální sítě představují jeden z nejrychlejších informačních zdrojů, takže jejich využití žurnalisty je logické. To, že jsou mnohdy aktuálnější než tradiční sdělovací prostředky, je však spojeno nejen s možností snadné a rychlé aktualizace, ale také s tím, že informace nemusí být ověřené,“ uvedl Piňos.