Vizitka je často vaším prvním kontaktem s potenciálním zákazníkem, jejím úkolem je povzbudit ho, aby s vámi navázal spolupráci. Musíte ho tím pádem nějak popostrčit, naznačit mu, že právě vy jste nejlepší a speciální. Z toho důvodu je potřeba vymyslet originální vizitku, která utkví v paměti.
Úplně prvotním úkolem vizitky však není zaujmout, ale sdělit, kdo jste, co děláte a kde vás člověk najde. Na vizitce musí být čitelným písmem uvedeno vaše jméno, pracovní pozice a název (+ logo) firmy. Nezbytné je také telefonní číslo, web a e-mail.
Pozor na čitelnost! Až se budete snažit nacpat tam všechny výše uvedené údaje, odolejte pokušení zmenšit velikost textu. To, co na obrazovce vypadá čitelné, může tisk vizitek online proměnit ve šmouhu. Rozhodně nejděte pod velikost 10px a nezapomeňte, že písmo by mělo být profesionální a jednoduché (žádný Comic Sans).
Tip: Dobrým způsobem, jak uspořit místo, je umístit na vizitku QR kód. Můžete do něj zakódovat spoustu informací, ale opět si musíte dát pozor, aby byl čitelný pro čtečky.
Rozhodně se držte pravidla, že by vizitka neměla být přeplácaná. Barvy by samozřejmě měly ladit s firemním designem. Pokud je výrazný, nebojte se toho, ale už se nesnažte upoutat pozornost ničím jiným. Naopak u černobílých vizitek je vhodné zaujmout něčím dalším – například efektem vystouplých písmen. Obecně byste si měli dát pozor na to, na jaký papír si necháte vizitku tisknout. Pokud objednáváte tisk online, obvykle máte na výběr.
Co když nejste schopní nic hezkého vymyslet?
Služby pro tisk vizitek online nabízí také jednoduché šablony, podle kterých si vizitku naklikáte sami i bez grafických znalostí. Printuj má celou sadu připravených návrhů, které vypadají více než profesionálně. Dávají vám na výběr taky několik druhů papíru (matný, lesklý, s různou gramáží) a možnost laminace pro luxusní vzhled. Hotové vizitky máte doma do 24 hodin po celé ČR.
Pro většinu lidí je to dostačující řešení. Pokud nejste zrovna grafik, připravené návrhy vám bohatě postačí. Šance, že potkáte někoho se stejnou vizitkou, je mizivá, protože návrhů mají opravdu dost a další stále dodávají.