Vhodně zvolená strategie patří k hlavním pilířům každého byznysu. Naprostá většina firem dnes staví na budování dlouhodobých vztahů se zákazníky, protože stálá klientela generuje mnohem větší zisk než „jednorázovky“. Předpokladem úspěchu je ovšem perfektní znalost cílové skupiny – a k tomu je zapotřebí kvalitní CRM systém.
Co je CRM systém?
Zákaznicky orientovaný přístup neboli řízení vztahů se zákazníky (angl. customer relationship management) staví na sbírání klíčových informací a jejich následné analýze. Jednotlivé procesy pak výrazně zjednodušuje CRM systém, který se často využívá i jako software pro řízení projektů a nástroj pro vedení. Vybrat správnou platformu však nemusí být snadné, zjednodušte si proto hledání následujícími tipy.
CRM musí reflektovat současné i budoucí potřeby
Řízení vztahů se zákazníky se sice opírá o několik pevných pravidel, ale CRM systém musí odpovídat konkrétním potřebám firmy – a to nejen těm aktuálním, ale i budoucím. Proto preferujte plně přizpůsobitelné platformy.
Intuitivní pracovní prostředí
Nejen obchodníci, ale i další členové týmu budou s CRM systémem pracovat na denní bázi, a proto je důležité, aby se rychle zorientovali v uživatelském rozhraní. Samozřejmostí by měla být také přehledná mobilní verze, která bude fungovat i v off-line režimu.
Přesah do dalších oblastí
Řízení vztahů se zákazníky není „jen“ o sběru dat, ale především o jejich praktickém využití. Snažte se proto najít takový CRM systém, který vám umožní mnohem více než správu kontaktů – pod jednou střechou můžete získat i nástroje pro e-mailing a projektové řízení.
Zároveň se zaměřte na možnosti propojení s aplikacemi třetích stran. Skutečně kvalitní CRM nabízí integraci s množstvím dalších systému (např. s kancelářskými aplikacemi, ekonomickými systémy atd.).
Všem uvedeným požadavkům odpovídá například oblíbený český CRM systém eWay-CRM, který je ve verzi FREE zcela zdarma.