Sociální sítě se učí oceňovat hodnotu virtuálních přátel

Sociální sítě se učí oceňovat hodnotu virtuálních přátel

SDÍLEJTE
By: Benjamin J. DeLong

Hodnotu virtuálních přátel z pohledu obchodních kontaktů se naučily oceňovat sociální sítě. Zatímco doposud služby jako Klout dokázaly vyčíslovat hodnotu kontaktů jako celku, služba MVF vyhodnocuje cenu kontaktů coby samostatných jednotek, napsal oborový server Next Web.

MVF vznikla v tvůrčí dílně Alexandera Tauba a Michaela Schonfelda, kteří ji uvedli na trh na konci minulého týdne. Širokou popularitu jí v rámci sociálních sítí zajistilo to, že dokáže hodnotit užitečnost jednotlivých kontaktů uživatele sítí pro jeho podnikání, napsal Next Web.

Tvůrci nabídli MVF nejprve pro Twitter a až později přidali také MVF pro Facebook. Postup jeho určení je přitom neobvyklý. Nejcennější facebookový přítel se vybírá na základě vážené kombinace celkového počtu přátel a odběratelů.

„Hodnotu je těžké definovat. Budujeme tuto aplikaci, abychom to vyzkoušeli a ukazuje se, že zájem přesahuje naše očekávání. Dívali jsme se na hodnotu jako na komoditu. Čím je jednotlivec vzácnější, tím je cennější. V potaz jsme vzali také popularitu, jak dobrou, tak špatnou. Snažili jsme se přitom najít rovnováhu popularity a vzácnosti,“ citoval Next Web Schonfelda a Tauba.

SDÍLEJTE