O tři čtvrtiny vzrostl ve srovnání s loňským rokem počet lidí, kteří důvěřují informacím ze sociálních médií, nejdůvěryhodnější zůstávají tradiční informační zdroje. Vyplývá to z průzkumu Edelman Trust Barometer.Společnost Edelman od roku 2000 zkoumá důvěru v média, vládu, obchodníky i nevládní organizace. Jediná oblast, která v letošním průzkumu zaznamenala nárůst důvěry, byla právě oblast médií.
Nárůst důvěryhodnosti u sociálních médií je výrazný, ale z celkového hlediska si až tak dobře nevedou. Mezi tradičními médii, webovými stránkami společností a ostatními online zdroji, se umístila s 14procentní důvěryhodností na posledním místě. Tištěným médiím, rozhlasu a televizi věří lidí nejvíc, téměř třetina.
Více než polovina dotázaných uvedla, že za pravdivou považují informaci, kterou slyší opakovaně třikrát až pětkrát.